...on jõudnud keskpaigake...

...ja õunapuud hakkavad asutama.

14. mai
Hommik oli jube külm. Pikapeale ilm paranes sain taas rohima. Ülo tegi esimese niitmise. Kummaline oli niitmise helisid kuulda. Seni olen ma ikka ise seda teinud. 

Koerahammas, millele olen pannud lootusi
kalifornia koerahammas Erythronium californicum ´White Beauty `

Kevadise seahernes (kurelääts) alboroseun ei ole nii särav kui liik aga oma õrnuses on ometi ilus- Selle peakas istutama paremasse kohta.

Igasse päeva vähemalt 1 tulp.
linalehine tulp Tulipa linifdolia


15. mai
Päikseline hommik. Hallaöödest on villand. Soojeneb, vähemalt lubati.  Õnneks ! Tegime koos Sassiga pildiringi.
Kõik võsaülased on nüüdseks õitsema hakanud. Esimesed hakkavad küll juba väsimuse märke ilmutama aga peavad veel vastu.
´Mart´s Blue ` jahedas aknaaluses nurgas

´Vestal `mis minu aias ongi alati ankur

Suureõieline iminõges on olnud ja jääb minu suureks lemmikuks. Vaatamata päris võimekale isekülvile mida on ikka võimalik vajadusel välja rohida. 
Lamium orvala

Kõige priskema kasvuga on hostadest ´Liberty `aga paljud on juba järele jõudmas. Olgu pilt huvilistele võrdluseks.

Kevad-leeklill tuleb esiti tagasihoidlikult aga õrnaks ja õhuliseks jääb lõpuni
Phlox divaricata

Pilt pole küll teab, mis asi aga korea kannikest märkab õitsemas harva. Sel aastal jäi silma.

Okaspuud asutavad ennast `õitsema `
´Rydali `rüblik

Raske on piirduda ühe tulbipildiga kui neid tuleb nagu putru 😊
´Sensual Touch `

minul nime ei ole , äkki ´Little Beauty `?

  Rohisin tagaaia väikese kivila,  Siis saabus Ülo ja panime Järvselja poole jugama. Järvseljal käimine on nagu eluvee lätetel käimine, kosutab vaimu ja suurendab taimevaramut. Seekord 29 võrra. sorteerimine jääb homseks.

16. mai
Tegime Sassiga pildiringi 😊 (rutiin)

Kolm päeva olen püüdnud pildile saada tundrakanarbiku ´Randel Cooke ` Cassiope ainsat õit. ( teine sort vist on ära läinud). Täna sain õie aga taim ise on peaaegu nähtamatu.


Mehhiko maarja-sõnajalg. Nii ma seda tean aga taimenimede andmebaasist ma täna midagi sellist ei leidnud. Neil võib seal vabalt ka mingi jama olla, sest ma ei leidnud ka mitut muud. Olgu kuis on aga kui ilusasti tuleb !
Dryopteris pseudofilix-mas

Euroopa võrdviljakuga väga sarnane, minul õitseb hiljem eelpool nimetatust. Aga nii ilusa nimega taime lihtsalt ei saa mitte omada 😉
kahelikolmetine iililill Enemion biternatum = Isopyrum biternatum

Tänased tulbid. Pidanuks olema ´Full House `aga ma pole selles väga kindel
jääb küsimärgiks

´Carnaval de Nice `

Üks linnupiim läks õitsema
mäestik-linnupiim Ornithogalum oreoides


Siis läksime taimeplatsile. Sügasin kukalt ja no mis liig, see liig. Läksin rohima. Alles õhtul julgesin tagasi minna. Miks ? Aga Kesse selle kõik ära istutab.
eile Järvseljalt toodud, 1 oluline puu ei paista siia
hall lepp Alnus incana `Foliis Aureomarginata `
Ei saanud ostmata jätta halli nelki ´Pink Jewel `kuigi ma tean, et see ei tarvitse eriti püsida. Aga selle täidisõied on nii lootustandvalt väikesed


Eks selles pundis on mitmeid ilmaimesid, kokku 29 nimetust.

Neis kastides on mullused ja lausa tunamullused. Nii kinke, hamsterdusi kui ostmisi, külvide tagajärjed takkatraavi.

Ja siin eelmise sügise ja selle kevade külvidest saadud taimed.
Selge see, et ma olen hull😕
Ja Ülo tõi Aiasõbrast veel kolm kõrrelisetuusti, kevadise emajuure ja ühe elusa kirelille kauplesin Tii 3-st endale, sest rohkem neid seal polnudki.

Ja õhtud on meil ka ilusad.
lodjap-põisenelas Physocarpus opulifolius ´Litttle Angel `

4 kommentaari:

  1. Kevad on kõige ilusam aastaaeg, toredad kirjud tulbid. Sel aastal saavad tulbid pikalt õitseda. Eelmise aasta kuumaga pudenesid juba vähem kui nädalaga, see aasta on meil akna all juba 17 päeva, nüüd hakkavad esimesed väsima. Aga hamsterdused, jah...Sul on selleks kaks soodustavat faktorit: aias on ruumi ja Järvselja asub ligidal. Hamsterdada on mõnus. Loodan ka sel suvel vähemalt korragi Järvseljale sattuda. :)

    VastaKustuta
  2. Mul oli Elvas ka Little Beauty olemas, äkki on minu toodud sibulad?

    Kahelikolmetine iililill on nagu luuletus :)

    VastaKustuta
  3. Sass on ikka väga inspireeriv tüüp :)
    Rõõmurull

    VastaKustuta
  4. nyyd on mu kommentaarid lappama läinud. Kõikse põnevamad on need aednike hamsterdused, kohe tuulaks nei sja vaataks ühte ja teist kuigi mu pöösalabor on pottidest punnis ja ootavad istutamist.

    VastaKustuta