...on alanud juuni...

...ja usk elu võimalikkusesse ning vihma olemasolusse on taastunud 😊

Kui mai viimasel päeval avas esimese õie ´Edulis Superba ` ( üht ja teist lihtõielisi oli juba muidugi varem õitsenud)

ja juuni esimesel päeval järgnes sellele ´Festiva Maxima `,
siis mõtlesin, et nüüd tuleb küll lähiajal vihma, sest pole lihtsalt võimalik, et Eestimaal pojengide ajal vihma ei saja. Sajab, alati sajab. Sel aastal teevad küll enamus pojenge vihmale tünga, sest ma ei usu, et vihmailmad kauaks kestma jäävad. Suurem osa pojenge veel õnneks alles nuputab. Aga need kaks igivana sorti on mulle sümboli staatusega. Olid mammal, olid vanematel ja sama liini pidi on ka minul. Tõeline järjepidevus. Need on helge lapsepõlve lõhna ja maiguga. Sestap on tähtsad ja kohe maja kõrval. Ja saavad ikka näidatud ja mainitud, olgugi palju peenemaid ja uuemaid sorte kasvamas.

Ilmaimet nimega vihm (täpsemalt ühe äikesevihma serv) nägime laupäeval TÜBA-s. Tegime Üloga selleks ajaks ennast saali kõrval galeriis eksmplarideks, mida möödujad saaks vaadelda aga kõik imetlesid ainult vihma ja me ei saanud pilkugi. 😕Enne olime just vaadanud Anni ja Lagle imearmsaid ehteid ja muidu toredaid vidinaid. Tüdrukud liitsid kuidagi sujuvalt minugi lauad oma näitusega ja täitsa tore tunne oli. Mitte, et ma nüüd kohe 10 x kuulsam oleks aga natuke uhkem tunne oli küll. Polnud sedagi vihma teab, mis palju aga tore oli ikkagi. Üldiselt seadsin ma ennast sel korral mõnusalt sisse Järvselja Taimeaia bussi tagaosas ja töötasin natuke aega juhi abina. Hästi vahva oli inimesi jälgida. Aiahullud on ikka tõesti hull rahvas. Tistou kõndis äraseletatud näoga 4-5 korda sealt mööda aga alati olid sel hetkel kliendid ja ma ei saanud huilata, et mees kuhu lähed. Oleksin kliendid laiali ehmatanud. Seda müüjat, keda ma ainsana näha tahtsin kahjuks ei olnud ja nii tulid minuga kaasa vaid üks nummi varretu nelgi tuts ja priimula ´Francesca ` (see jääb mul alati Järvseljal käies kuidagi nimekirjast välja). Ühest on mul küll kahju. Minu praegu väga vilets liikumisvõime ei lase mul korralikult läbi käia ja imetleda aina ilusamaks muutuvat botaanikaaeda. Botaanikaaial on õnnelik aeg, et nii pühendunud aednikud seal toimetavad. 

Kui me Üloga lõpuks Decoras ülakorruse värviostmise etenuselt (see oli etendus ! ) lõpuks koju jõudsime, siis peale väikest siestat hakkasime ogoroodina otsas olevat ilupeenrajuppi ümber tõstma. Põhjalikult. Ikka siiras usus ilmateadetesse ja eriti kastmisvoolikusse. Teise päeva pealelõunaks saime valmis ja oh imet, esmaspäeval sadaski vihma. Viie tunni välte väikeste rahulike hoogudena. Mitte, et sellest nüüd piisaks aga ära kulus see küll. Oli lausa kuulda kuidas maa ja taimed seda endasse tõmbasid, lurinal. Selline sai. Siberi iirised ja pajulehine amsoonia lähevad tõstmisele peale õitsemist.
Üldiselt on aias praegu ilus aeg. Kõik muudkui puhkeb ja puhkeb ja kui nüüd ilma jahenemine õitsemised ka natuke pikemaks venitab, siis jõuab ehk nautidagi. Loomulikult kaasneb vihmaga ka järjekordne niiduring ja kõplamise ring. Vahepeal peaks esimese ringi veel ka suures hekipeenras teha jõudma. Seda hakkangi vist paralleelselt teistega tegema, sest sealt on vaja ära kolida ja sinna on vaja kolida j üleüldse on seal vaja põhjalikumalt tuustida. 
Mis siis just nüüd ja praegu ilus on. 
Robiinia õitseb uhkemini kui kunagi varem. Alumistest okstest tipuni ühtlaselt kobaraid täis.


Esimest korda õitsevad näärelehise roosi R. spinosissima sordid
´Tove Jansson `

´Matti Hesperia `
Pisikesed veel ja seepärast ka õiekesed ühekaupa aga küll nemad kasvavad.

Eelmisel aastal samal ajal ostetud Cypripedium kentuckiense on õitsemas.  

Muidugi õitsevad praegu hulgi nelgid. Nelgiplats sai talvega kahjuks kõvasti kannatada aga õnneks avastasin ka peenemate nelkide külve. Hetkeseis selline

Ja liivatee hakkab valmis saama

Ikka õitsevad erinevad laugud, varajased päevaliiliad. Esimene liiliagi. metssalveid, seebililled, sieboldi priimulad, kullerkupud. Ah, kes seda kõike üles lugeda jõuab. Jumaluke ja lupiinid muidugi ja kurerehad, kes juba ja kes alustamas, kõrged iirised tasapisi avanemas.😍

Eelmisel aastal ostsin Järvseljalt sellise toreda taime. Tegelikult ei tea selliste pildipõhiste ostude puhul iialgi, mis tegelikult tulemas on. Tuli rohkem kui ma lootsin


melittis Melittis melissophyllum ´Royal Velvet Distiction `

Hostad hakkavad enamuses täismõõtmeid võtma. osad noored siiski kuuskede all on pisut kuivas ja ei ole nii entusiastlikud aga eks nemadki lõpuks. Värsked hostad on kõik ilusad. Tasapisi ma neid pildistan ja mõni pilt tundub vahel toredam kui teised.

´Remember Me ` näiteks

või ´Wolverine `

Põõsamaailmas on õitsemas enelaid, hilisemaid sireleid, hariliku lodjapuu sorte, kanada lodjapuu, veigelad sätivad ja muidugi ebajasmiiner. Oh, seda lõhna. Pihlakad on sel aastal tagasihoidlikumad aga õitsevad nemadki.
Tore põõsas, mida vast eriti ei tunta veel on ameerika jameesia
Jamesia americana

Vägeva üllatuse tegi mulle pisikene alles teist aastat aias kasvav magnoolialaps. Esimene magnooliaõis meie aias üldse.
Sieboldi magnoolia M. sieboldii

Mitu nädalat !!! ??? olen plaaninud mägisibulate pildistamist aga ikka pole jõudnud. No seda tulnuklille ei saanud pildistamata ometi jätta
peeneripsmeline mägisibul Sempervivum ciliosum

Ainuüksi viiest päevast võib terve eepose kirjutada 😃 Eks praegu ongi nii, et kuhu aga istud, sealt pildi võid teha. 
trompetparadiisia piilub Paradisea lilastrum

Ja öelgu kalender mida tahes, tegelikult on suvi. Kuigi tänane ilm nüüd küll väga suvine oma + 10 C ja vinge tuulega ei olnud. Aga just kuulasin ilmaonu juttu ja tasapisi hakkab jälle palav.


4 kommentaari:

  1. On ikka seda ilu teil seal palju! Jameesiast oorasin ma natuke enamat. Mul umbes sama seis mis teil. No sul ka annab seal tatsuda ja ilu nautida. Kas BA ongi uhkem, jumal seda teab 😊

    VastaKustuta
  2. Seda ilu on kõikjal,aga kivilalt ei saa ma pilku!Võrratu kivila sul.

    VastaKustuta
  3. Täitsa siiralt imestan, et kust küll hostad oma niiskuse võtavad. Loodetud kasvupidurdus jäi lihtsalt ära ja hoolimata põuast on hostapeenras ikka kitsas.

    VastaKustuta
  4. Khmm, ma tänan, ma tänan! :D
    Lugedes postituse esimest otsa, olin valmis kirjutama, et näe, ma teid küll ei näinud, ju olite vara ära käinud. Aga et ma ise pime... pigem pimestatud! :)
    Eks siis näeme kuskil mujal, aga kindlasti!

    VastaKustuta