...sai otsa märts...

...ja näitas ennast natuke ka kevadsoe aga valdavaks on ikkagi olnud päris korralikud öised miinused, mis päevalgi ei suuda ennast plussiks keerata enne kui pärastlõunal. Need väga ilusad ilmad siiski kasutasin ära niivõrd kuivõrd. Praktiliselt kõnnivõimetuna on minu päevatöö väike aga vähemalt on aiatöö see, mis teeb meele rõõmsaks ja aitab kõikide jõleduste vastu. Ununevad nii isiklikud kui globaalsed hädad. Eriti COVID-19. Õnneks on olemas irvhambad, kes oskavad ka kõige hullemast situatsioonist huumori leida ja seda huumorit on praegu väga vaja. Olgu siis või süsimusta. Olen jätkuvalt seda meelt, et KVALITEETSET nalja võib visata absoluutselt kõige üle. 

21.-23.03. Kõle ja külm. Korea forsüütia tahaks hullusti õitseda aga on paraku selline hädine ja krimpsus kogu aeg. Ega sest õitsemisest vist enam asja saagi.

Valdavalt on tiik jääs. Pumba üles panemisele ei saa veel mõeldagi. Aga oleks juba vaja. Külvid peaks kasvukase tõstma aga siis on neid vaja varsti kastma hakata, sest taimetibud tärkavad ja ...
Sillad ja kirgasliiliad alustavad.
...25.03 - külvasin redise kasvukasse -  Babty Žara, Saxa 2, Korund, French Breakfast ( minu lemmik)  lindil, kähara peterselli ja kausiherne, sordiks Avalon 

26.03 Varjus + 10 ja enamgi, väga mõnus. Puhastasin esimese umbes 2 rm peenart, jäädvustasin õitsejaid. Männiku hapupeenras hakkavad eerikad ilmet võtma.

Krookustel on hiilgeaeg. Päris kaua püüdsin kodustada peenameid krookuste liike aga ega need mul väga ei edenenud. Nüüdseks olen soetanud mõned nö kaubanduslikud sordid ja neil läheb hoopis paremini. Need on meeldivalt rahutud. Liiguvad vaikselt aias laiali ja moodustavad uusi õiekombinatsioone. 

´King of Sring`-si järglasi
ja kuningas ise

Krookus, mis mulle endale väga meeldib
´Blue Pearl `
ja selline korralik kollane kulub kevadel igati ära, olgu siis nimega või nimeta
täiesti uus meie aias on dalmaatsia krookus ´Barrs Purple ` C. tommasianus...
Igasugused mummid ja summid jõudsid aeda ja neid on palju. Esimene liblikas oli õnneks kollane. Seega stabiilne ja mõnus suvi tulemas.

27.03 Öösel jälle külmakraadid, -8C ja alpikannid, ikka need mis istutatud said jäid mütsita, kogemata loomulikult. Aga neil ei olnudki sellest midagi. Päeval oli üks imelisemaid ilmu selles märtsis. Nakitsesin jälle natuke peenardes.
lõokannused hakkavad ilmuma

Taivi kinkis eelmisel aastal priimula lubadusega, et mu sünnaks õitseb. No sel aastal alustab tiba varem aga ilmselt on aprilli alguses täisilus. Milline värv. ma olen väga õnnelik ja tänulik.

Sass on endiselt aiahuviline

Küll võib mõni maa seest müstilise värviga välja tulla.
pisiputk Hacquetia epipactis

28.03 Kaardistasime Üloga ära sinilillede kõige tähtsama platsi. Aga nende pildistamine on küll sel aastal puhta lörri läinud. Kord pole valgus see ja siis on tuul liiga kõva. Ja üleüldse sinist on raske õigetes nüanssides kinni püüda. Õied avas ka viimane võrkiiris. Lõpuks ometi. Taltsutasin ka 3 roosi.
´White Caucasus `

leia pildilt liblikas 😀

Ja otse loomulikult natuke ikka ka sinilollikeste pilte
Kaardistamata plats...
...ja selline on kaardistamine



transilvaania sinilill H. transsylvanica  ´Blue Jewel `





Teine sinilillekoht on jasmiinipõõsa all ja ümber. Sinised tulid kusagilt ise ja peaaegu neoonroosa on Võhma metsaderst. Eelmisel aastal oli päris tore ja kirju lasteaed seal. Aga see on varjulisem koht ja tulek sega ka hilisem.




Ülo lõikas ühe ja kõige hullema õunapuu viisakaks ja Kusti kuulutas kevade alanuks.


Ülejäänud päevad, tänane kaasaarvatud enam õue ei kutsunud. Selle peale ma pisut pintseldasin. Enda rõõmuks või nii.

iiri nõid

alkeemik

Hoidke end ja püsige terved elik käsk on kõigil ellu jääda 💓

10 kommentaari:

  1. Imeline sinilillela. :) Kõik nii lopsakad ja heas toonuses. Meie omad alles ärkavad.
    Oh ja jätkuvalt olen su kunsti suur fänn.:)

    VastaKustuta
  2. Nii megalahedad pintseldused jälle!
    Aga need transilvaanlased - kas te lõikate eelmise aasta lehed pealt ära või kaovad need ise - minu oma hakkab ka õitsema, aga kuskil seal tohutu rohe-pruunikirju leheparuka all...mul ta ju eelmine kevad Ennolt saadud, kogemusi ei ole veel. Teised sinililled on aga eelmise megapõuasuve pärast ilmselt hästi hädised.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. mina lõikan ära ja just selle puntra pärast kust ei paista kevadel õied välja, juba sügisel nokin ära aga kui nad kõik muidugi suureks ja vägevaks kasvavad, siis ilmselt enam ei jõuaks

      Kustuta
  3. Sul aias juba niipalju õisi. Meil keskmaal selline nigelam seis. Sinilillede kollektsioon ajab ikka pisut kadedaks ka ;) Kus sa need ilusad mustad taimesildid said?
    Rohelise Villa Kuningas

    VastaKustuta
  4. Loen mina sildilt, et Fulu3 ja mõtlen, vaat kui huvitav! Siis jõudis kohale, et Futu :P
    mul linnud virutavad neid valgeid silte keskmisest rohkem tänavu :) Krookustega otsustasin sama, vahe selles, et mul pole peenemaid olnudki, aga need lihtsad teevad väga rõõmu.
    Lubaks ilm ja eg, siis saaks sinililledest laheda virtuaalnäituse teha. tervis paranegu!

    VastaKustuta
  5. Linnud virutavad ja teisaldavad ja üleüldse on mul neist valgetest siltidest jube siiber aga kõigile ei jaksa ju ka metall panna

    VastaKustuta
  6. Sinilillekollektsioon teeb kohe kadedaks.Minu sinililled metsa all,aga tavalised sinised,väga ilusad sealgi kui kaugelt vaadates sinetab.Ka minu ´White Caucasus `avas just õie,tundub et ongi hilisem teistest.

    VastaKustuta
  7. Minul näpistas külm osa sinililleõisi ära. Eriti topeltõielise roosa. Lihtõielised paikvad oma õied kokku ja lasevad pead norgu, kuid kui topeltõielisel on "ballikleit" kord lahti löödud, siis kokku seda enam ei pane. Nüüd ongi pruun. Kirgaslilledega sama lugu. Ja vaesekesed said just end avali. No kahju!
    Sinililledel tuleb muidugi uusi õisi, kuid uhke õitsemine jääb ära.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ma kahtlustasin ka, et sinilillede õied (ka lihtõied, neil osadel pruunid otsakesed )ja tõesti eriti Rubra Plena on külmaga pihta saanud aga ei olnud kindel, nüüd siis on selge

      Kustuta